2019-09-16 11:27Nyheter

​Albansk-amerikanska rapparen GASHI till Sverige!

GASHI är en musikalisk talang som har byggt upp en massiv fanbase med sin oklanderliga känsla för melodier och sina poetiska förmågor. Han föddes i Libyen men med båda föräldrarna från Kosovo tillbringade GASHI mycket av sitt unga liv som flykting och flyttade från land till land. Familjen bosatte sig så småningom i Brooklyn, där GASHI fortfarande lever och verkar.

Även om hans rötter finns i hiphopen, har GASHI utvidgat sin ljudbild och skapat ett unikt sound som är en blanding av pop-, hip-hop-, rap- och dansmusik. Hiten "Disrespectful", har över 150 miljoner streams på Spotify, och med "Creep On Me", samt ”MY YEAR" feat. G-Eazy fortsätter marschen mot att bli en av de största artisterna inom sin genre.

Den 2 & 4 december 2019 intar GASHI scenen på Nalen i Stockholm och Pustervik i Göteborg, och biljetterna släpps på fredag 20 september kl 10:00 via www.allthingslive.se/gashi.´

TURNÉPLAN
NOV 30 –
Moscow, Gipsy Club