2019-02-25 15:00Nyheter

Efter ART-premiären – fler datum adderade till spelplanen!

I lördags den 23 februari hade teaterpjäsen ART, med Johan Rheborg, Henrik Schyffert och Per Andersson, premiär på Rival i Stockholm under förstklassiga former. Edward af Silléns nyöversättning av franska dramatikern Yasmina Rezas prisbelönta pjäs väcker känslor, skratt och eftertanke utmed hela spektrat – och efter ett briljant mottagande hos såväl press som publik står det nu klart att vi släpper upp ytterligare 4 speldatum – biljetter ute nu!

Efter premiären har hela kreativa teamet hyllats – både tillsammans och var för sig – för prestationer i allt från skådespelarnas skickliga scenspråk till regissören Edward af Silléns stilsäkra regi. Biljettrycket är fortsatt högt, och på allmän begäran adderar vi nu 4 speldatum till ART:s spelschema: den 9, 10, 11 och 12 maj. Biljetter ute nu via www.blixten.se/art!

Skrivet om ART:
”Roligt och relevant” ”[…] ett gediget bygge, med murbruk av kompetens, smarthet och tajming” ”Per Andersson är fantastisk”
– Eskilstuna Kuriren

”En käftsmäll!” ”Du skrattar, gråter och tänker efter om var annat.” ”Manuset som är översatt av Edward af Sillén är träffsäkert till hundra procent”
– På Scen (5/5)

”Smart och kul om konsten att vara man” ”af Sillén har satt samman ett drömgäng”
– Svenska Dagbladet

”Art har underhållande repliker och komiska scener” ”Johan Rheborg, Henrik Schyffert och Per Andersson är alla mycket bra.” ”Henrik Schyffert briljerar."
– Aftonbladet

”Johan Rheborgs [rollfigur] är så välspelad att det nästan blir som en separat liten pjäs.” ”När vännerna efter alla år ärligt ifrågasätter varandra så rasar vänskapen ihop inför våra ögon.”
– DN

Kreativt team
Johan Rheborg – Skådespelare
Henrik Schyffert – Skådespelare