2019-02-21 15:39Nyheter

Första smygtitten på ART - här är föreställningsbilderna!

"ART", ursprungligen av franska pjäsförfattaren Yasmina Reza, sätts upp på Rival i Stockholm i regi av Edward af Sillén. I huvudrollerna ser vi inga mindre än Henrik Schyffert, Johan Rheborg och Per Andersson och föreställningen befinner sig i brinnande rep-period inför premiären - nu på lördag, 23 februari!

Så här skrev vi om pjäsen vid biljettsläppet ett par månader tillbaka:

I en allvarsam och tänkvärd komedi om en vit tavla och långvarig vänskap lär vi känna tre vänner och hur deras känslor för varandra förändrats med tiden, både uttalat och outtalat.

Pjäsen tar avstamp i en dyr, till synes helt vit tavla – som med en oerhörd skärpa, en stor gnutta humor och en stark lyhördhet för relationsdynamik får symbolisera vänskapen mellan de 3 medelålders männen, och vad deras relationer nästan obehindrat kan ta för utveckling i takt med att åren går och kommunikationen tryter.

Nu bjuder vi på en första smygtitt - föreställningsbilderna är plåtade & klara - et voilà!

ART spelas på Rival i Stockholm under hela våren 2019.

Biljetter via www.blixten.se/art

OBS - Se upp för ohederliga andrahandsförsäljare. Vänd dig till arrangören (Blixten & Co) om du är osäker.

Kreativt team
Johan Rheborg – Skådespelare
Henrik Schyffert – Skådespelare
Per Andersson – Skådespelare