2020-02-06 10:00Nyheter

Hannah Wicklund & The Steppin Stones till Malmö och Stockholm den 6 och 8 juni!

Hannah Wicklund & The Steppin Stones frontas av den 23åriga multitalangen som axlar rollen som både sångerska, låtskrivare och gitarrist. Med sig i bagaget har hon över 2500 shower, tre fullängdsalbum och flertalet festivalframträdanden jämte akter som Cage the Elephant, Tame Impala och Tom Petty and the Heartbreakers. Nu står det klart att Hannah Wicklund & The Steppin Stones kommer till Malmö och Stockholm den 6 och 8 juni. Biljetter släpps kl 10.00 den 7 februari via www.allthingslive.se

Det var 2006 som den 8-åriga Hannah Wicklund startade trion och har minst sagt kommit en lång väg sedan de spelade Janis Joplin och Neil Young covers i South Carolina. Idag har Hannahs senaste självbetitlade, och även självsläppta, album över 4 miljoner streams på Spotify och är i full färd med att släppa ytterligare tre projekt, inklusive ett studioalbum som spelats in i Seattle tillsammans med producenten Phil Ek.

Även om det karaktäristiska gitarrsoundet sätter tonen för hennes musik så är det Hannahs röstomfång och kunniga låtskrivarbakgrund som ligger till grund för det senaste släppets succé. Wicklunds musikaliska vision är en uppfriskande syn på de råa och organiska känslorna som når ut och inspirerar de som lyssnar.

2020 kommer att bli ett betydelsefullt år för den blommande trion såväl som ute på vägarna som inne i studion då de under året kommer att turnera med ny musik i USA, runt om i Europa och i Storbritannien. Den 6 och 8 juni ser vi fram emot att välkomna Hannah Wicklund & The Steppin Stones till Kulturbolaget i Malmö och Kristallen i Stockholm. Biljetter släpps den 7 februari via www.allthingslive.se

Speldatum

6 juni – Kulturbolaget, Malmö