2019-02-01 11:32Nyheter

Isle of You och Reyn nya artister hos Blixten & Co

Duon Isle of You utgörs av Ida Johansson och Elina Danielsson. Bästa vänner sen 10 års åldern flyttade 2018 från Öland till Stockholm där karriären satte full fart. De nu 21 åriga stjärnskotten accelererar nu allt snabbare mot stjärnhimlen och är just nu högaktuella med ”Change of Heart” som utsågs till Veckans låt på P3.

Förra året lyftes Isle of You fram av SIA, när världsstjärnan adderade singeln Bodyguard till Team Sia’s EarCandy. Låtideén till Bodyguard föddes när duon spelade på högsäkerhetsfängelset i Medellin, Colombia, där publiken bestod av livstidsdömda fångar från Kartellen och paramilitären.

Nu väntar ett hektiskt år med fler singelsläpp och livespelningar.

Läs mer om Isle of You här: blixten.se/isle-of-you

Reyn skriver texter som träffar en i hjärtat med personliga historier, upplevelser och drömmar. Med hoppfulla melodier, en ikonisk look och en stark vision – så är Reyn här. Och han är allt annat än lowkey.

Debutsingeln “Lowkey” mottogs med flera miljoner streams, hiphop-Sveriges hyllningar och B-rotation på P3. Där efter följde Hagsätra-artisten upp debutsuccén med singeln “Cartier” och i februari släpper han nytt.

Läs mer om Reyn här: blixten.se/reyn