2019-09-27 09:30Nyheter

John Lundvik släpper ny singel idag – turnépremiär 1 oktober!

Om mindre än en vecka, på tisdag den 1 oktober, slår John Lundvik upp dörrarna för sin turnépremiär på Cirkus i Stockholm. Idag får vi en efterlängtad försmak på vad som komma skall med den sprillans nya singeln ”One Night In Bangkok”.

På tisdag nästa vecka är det äntligen dags för John Lundvik att inta den anrika scenen på Cirkus i Stockholm. Efter att i sommar ha förtrollat hela Sverige med sitt sommarprat i P1 – som blev årets näst mest lyssnade avsnitt – så tar John sin historia vidare med sig upp på scen och ut på vägarna.

Den talangfulla artisten och låtskrivaren kommer under varje spelning ta med publiken med på en resa genom Johns liv, karriär och passionerade musikintresse. Genom att varva tolkningar av låtar som varit betydelsefulla och inspirerande för John med sitt helt egenskrivna material, bjuder Lundvik på en rad fullspäckade konsertkvällar där vi släpps nära inpå John.

Idag släpper John en rykande färsk singel – ”One Night In Bangkok” – med tillhörande musikvideo, och den utgör ytterligare ett smakprov på vad vi kan vänta oss under den stundande turnén.

Ackompanjerad av den bejublade gruppen The Mamas, tar John Lundvik sin första turné i eget namn till 5 olika städer i Sverige och Norden – med start den 1 oktober på Cirkus i Stockholm.

John Lundvik – One Night In Bangkok
Lyssna på låten  Se musikvideon

Turnéplan - John Lundvik Live 2019
1 okt - Cirkus, Stockholm
5 okt - Göteborgs Konserthus
9 okt - Köpenhamn, Hotel Cecil (DK)
11 okt - Växjö Konserthus
13 okt - Helsingfors, On the Rocks (FI)

Biljetterna till turnén säljs via www.blixten.se/john-lundvik

Följ John Lundvik
Instagram @johnlundvik
Facebook https://www.facebook.com/johnlundvik/

Biljetter säljs via blixten.se/john-lundvik samt respektive arrangör.

OBS! Gå alltid via arrangörens eller artistens kanaler för att undvika oseriösa biljettförsäljare.

Pressbilder http://www.mynewsdesk.com/se/blixtenco

För mer information vänligen kontakta
Victor Fagerquist, Blixten & Co, victor@blixten.se 070-840 89 18