2020-01-20 13:52Nyheter

Lime Cordiale till Nalen Klubb den 27 maj

Den australienska pop- och rockduon Lime Cordiale består av bröderna Oli och Louis Leimbach och kommer från Sidneys vidsträckta stränder. Sedan debutalbumet ”Permanent Vacation” som släpptes 2017 har det varit en intensiv period för bröderna, såväl i studion som på turnévägarna. Den 27 maj kommer de hela vägen till Sverige och Nalen Klubb, biljetter släpps onsdag den 22 januari kl. 12.00 via www.allthingslive.se

Med influenser från både soul, funk och rockinfluerad pop så får Lime Cordiales musik tankarna att sväva bort till 70-talets blåögda soul. Den australienska duon står bakom hitlåtar såsom ”Dirt Cheap”, ”Money” och ”Inappropriate Behaviour” och har sedan debuten 2017 haft fullt upp med olika turnéer och musikskapande i studion.

I september 2019, just efter att duon skrivit på ett skivkontrakt med Post Malone, släpptes brödernas senaste singel, ”Robbery”. “The song all started with that line: “Hey, there’s been a robbery”. When you meet someone, even just for a moment, they make an impact and then they’re gone. You’re left feeling robbed. You feel as though you need to find them some how but it’s no use.”, säger Louis om singeln.

Nu beger sig Lime Cordiale ut på en omfattande Europaturné och kommer alltså att göra ett efterlängtat stopp i Sverige. Den 27 maj ser vi dem på Nalen Klubb i Stockholm. Biljetter släpps den 22 januari kl. 12.00 via www.allthingslive.se

Denna konsert är stående.

Biljettsläpp 22 januari kl. 12.00 via www.allthingslive.se

Vid frågor