2019-02-14 11:50Nyheter

Lysande nypremiärhelg för ”Lola” med Tommy Körberg – nu fortsätter turnén!

Den 8 februari hade Lola nypremiär på Hjalmar Bergman Teatern i Örebro, följt av dubbla föreställningar dagarna därpå i Flygeln, Norrköping. Rungande applåder och stående ovationer satte punkt för samtliga speltillfällen – nu fortsätter turnén, och nästa stopp blir i Västerås den 16 februari.

Lola är en avskalad tvåmannaföreställning som arbetats fram av Sunil Munshi och Tommy Körberg. Under cirka 90 minuter berättas en rörande livshistoria om längtan, utanförskap, och en människas livshistoria ackompanjerat av sång och piano. I pjäsen genomför huvudpersonen Lola sin sista föreställning efter att på ålderns höst fått sparken, och vi tas med på en varmt humoristisk resa genom liv, karriär och krossade drömmar.

Under hösten 2018 berörde Lola över 10 000 människor när föreställningen hade sin hemvist på Cirkus Skandiascenen, och sedan den 8 februari är vårturnén i fullgång med föreställningar planerade över hela Sverige.

Nya sångtexter till klassiska verk har arbetats fram av bland annat Björn Ulvaeus och Tomas Andersson Wij.

Biljetter köper du via blixten.se/lola - varmt välkommen önskar Tommy, hela ensemblen, och vi på Blixten & Co!

Skrivet om föreställningen:

"Det är stående ovationer och entusiastiska kommentarer hela vägen ut till garderoben"
★★★★ – Nerikes Allehanda

"Flygeln tackar med stående ovationer."
★★★★ – Norrköpings Tidningar

”Du kommer inte att glömma Lola” ”Tommy Körberg imponerar gång på gång” ””Lola" kommer att beröra många med sin längtan och lust till liv.”
★★★★ Aftonbladet (4+)

”Ett hedervärt bidrag till diskussionen om vår framtid” ”Körberg har röst så det förslår”
– Dagens Nyheter

”Tommy Körberg är magnifik som Lola” ”Körberg sjunger fantastiskt bra”