2018-09-21 09:59Nyheter

Moto Boys 10-årsjublieum närmar sig – fler städer adderade till spelplanen!

Hör Oskar Humlebo riva av debutplattan från början till slut under jubileumsturnén "A Decade"! Jubileet äger rum under 5 datum i november, och det kommer bjudas på någonting bättre, längre och lyxigare än någonsin tidigare. Se de nya datumen här!

Moto Boy, eller Oskar Humlebo, beskriver med egna ord:

“Det är 10 år sen debutskivan Moto Boy släpptes så jag vill fira med ett gäng längre och större konserter, och som en hyllning till skivan kommer jag spela den live från början till slut.

För att göra det på riktigt har jag med mig samma band jag hade då, Tittie Åsberg på trummor och Pikko på syntar, och vi kommer spela låtar jag aldrig spelat live förut.

Det blir det största, längsta och fetaste hittills.”

När den självbetitlade debutskivan släpptes för snart 10 år sedan omskrevs den bland annat som “en hel gosskör i fjäderboa” av Svenska Dagbladet och ett“stort svenskt album” av Dagens Industri.

Moto Boy 10 år - Jubileumsturné "A Decade"
8 november – Göteborg, Stora Teatern
9 november – Norrköping, Arbis (nytt datum!)
10 november – Stockholm, Vasateatern
16 november – Malmö, Slagthuset
30 november – Uppsala, Katalin (nytt datum!)

Utöver de 5 jubileumsgigen på utvalda platser i Sverige står även ett gäng gig i Storbritannien på tapeten, där Moto Boy agerar support för inga mindre än The Cardigans.

The Cardigans UK Tour + Moto Boy
3 december – Manchester, O2 Apollo
4 december – Glasgow, O2 Academy
6 december – Birmingham, O2 Academy