2020-03-04 11:05Nyheter

Nahko till Nalen klubb den 11 maj + ny musik inom kort!

Den amerikanska musikern och låtskrivaren Nahko står för att använda musik för egenmakt samt för att skydda och bevara hela skapelsen. Hans senaste album "My Name is Bear" blev listetta på iTunes och debuterade på ett flertal Billboard-listor och turnén som följde kan skryta med flera utsålda datum runt om i USA och Europa. Den 11 maj kommer Nahko till Stockholm och Nalen Klubb — biljetter släpps fredag 6 mars 11.00

Nahko fortsätter att samla hängivna medlemmar till sin globala ”Medicine Tribe” genom att sprida sitt positiva och kraftfulla musikaliska budskap som frontman för Nahko And Medicine For The People. "My Name is Bear" är en samling av 16 låtar som speglar själen, äktheten och anden som Nahkos Medicine Tribe har lärt känna.

Nahko är inte bara en världsberömd musiker och produktiv låtskrivare, utan jobbar även aktivt för miljön och social rättvisa. Han har arbetat tillsammans med Winona LaDuke i styrelsen för Honor the Earth och har även varit djupt involverad i beskyddandet av ursprungsbefolkningar över Nord- och Sydamerika och ett stipendieprogram för att undervisa i traditionella läror och visdomar till befolkningarnas ungdomar.

Trots att de har mycket på gång så ser bandet fram emot att släppa ny musik och fortsätta sin världsturné 2020!

Biljetter släpps den 6 mars kl. 11.00 via allthingslive.se

Lyssna på Nahko HÄR