2020-06-24 20:11Nyheter

Sabatons stora Sverigeturné 2021 växer – nu släpps sex nya datum!

Den 10 juni släpptes biljetterna till Sabatons stora Sverigeturné som åker land och rike runt under januari och februari nästa år. Redan nu är åtta gig utsålda -> Östersund, Luleå, Trollhättan, Ronneby, Huskvarna, Kristianstad, Borås och Gävle. Glädjande nog så tillkommer sex nya städer till turnéplanen –> Uppsala, Sundsvall, Värnamo, Mölnlycke, Karlshamn och Skövde. Biljetterna till dessa konserter släpps fredagen den 26 juni kl. 10.00.

• Den stora Sverigeturnen blir ännu större. Vi insåg att 23 spelningar inte räckte för att täcka Sverige ordentligt, så nu växer turnén till hela 29 spelningar! Ett flertal av de redan utannonserade spelningarna sålde slut första veckan, och vi är glada att ni uppskattar vår jätteturné!, hälsar Sabaton.

Turnéplan
22 januari - Karlstad, Nöjesfabriken
23 januari - Örebro, Conventum Kongress
25 januari - Umeå, Idun