2018-11-09 13:00Nyheter

STOR succé i Så mycket bättre!

Rapparen och textförfattaren STOR medverkar i 2018 års upplaga av Så mycket bättre – och det har knappast gått någon obemärkt förbi. Bara tre avsnitt in i säsongen har hans tolkningar av låtar signerade Eric Gadd, Louise Hoffsten och Linnea Henriksson redan streamats över 1.2 miljoner gånger på Spotify. Missa inte veckans avsnitt – lördag den 10 november kl 20.00 på TV4!

STOR, eller Ulises Infante Azocar som det står i passet, klev redan i första programmet in i miljontals svenska vardagsrum med dunder och brak. Hans säregna och poetiska tolkning av Eric Gadds ”Stockholm står kvar” var en elegant uppvisning i både textförfattarskap och konceptuell förmåga, och reaktionerna från både artistkollegor och följare i sociala medier lät inte vänta på sig.

Sedan det folkkära TV-programmets nypremiär har den STOR brutit ny mark och hyllats stort i press och sociala medier. Den prisbelönta textförfattaren tog sig an Louise Hoffstens ”Nowhere in this world” och namngav elegant sin tolkning ”Purple Haze”. Låten har till dags dato streamats över 270.000 gånger, och nådde även framgång på franska Spotify där den placerades i den populära spellistan ”Cloud Rap”.

Trots att STOR spikat toppbetyg efter toppbetyg var det i lördags förra veckan, under Linnea Henrikssons dag, som det smällde till ordentligt. ”Säga mig”, som gästas av ingen mindre än Jireel, är en självutlämnande hyllning till rapparens två systrar. Låten har i skrivande stund streamats långt över en halv miljon gånger på Spotify, och klev nyligen upp till 6:e plats på Spotifys topp 50-lista.

Missa inte Så mycket bättre – nästa avsnitt sänds imorgon, lördag den 10 nov, klockan 20.00 på TV4.

Följ STOR på Spotify

För bokningar, material eller övriga frågor kontakta:
Christian Määttä
Säljare, Blixten & Co