2020-02-19 11:00Nyheter

The Pineapple Thief till Göteborg och Stockholm i november + ny musik inom kort!

Progressiva rockbandet The Pineapple Thief släpper nytt album i juli, och beger sig ut på en turné som stannar till i Pustervik och Nalen den 22 och 26 november!

The Pineapple Thief, eller TPT, bestod i början enbart av sångaren och gitarristen Bruce Soord som släppte hela tre fullängdsskivor innan han beslutade sig för att utöka TPT till ett helt band. Det var efter bandets tredje skiva som det verkligen tog fart och fans började komma in från hela världen.

Bandet fortsatte att släppa skivor och spela tillsammans, och 2008 kom det hyllade albumet ”Tightly Unwound” som gjorde att fanskaran växte exponentiellt. Nu är de aktuella med ännu en platta som blir nummer tretton i ordningen och som säkerligen kommer att fortsätta befästa bandets plats som ett av Europas främsta när det gäller experimentell rock.

Efter släppet av deras tolfte studioalbum "Dissolution" som släpptes 2018, så har bandet varit i full färd med att turnera världen över vilket senare resulterade i deras tredje livealbum "Hold Our Fire" som släpptes i november förra året. Nu står det klart att The Pineapple Thief kommer tillbaka med ytterligare en turné som kommer att landa i hela 18 länder och 40 shower.

I november ser vi dem i Pustervik i Göteborg samt Nalen i Stockholm. Biljetter finns ute nu via allthingslive.se

Spelplan
22 nov - Pustervik, Göteborg
26 nov - Nalen, Stockholm