2018-11-28 10:00Nyheter

Timo Räisänen gör ytterligare två Timokonserter i Göteborg – på Kajskjul 8 till våren!

Goda nyheter för alla som gick miste om biljetter till Timo Räisänens bejublade konserter i Göteborg och Stockholm, eller för alla som vill återuppleva magin igen. Nu släpps biljetterna till ytterligare två spelningar i Göteborg. Den 10 och 11 maj kommer Timo till Kajskjul 8 i Göteborg. En konsert som börjar med Timo solo, fortsätter med tolkningar av Ted Gärdestads låtar och avslutas med hela bandet på scen.

Nu fortsätter indiekungen Timo Räisänen till Kajskjul 8 med två konserter med och utan band.

- Fantastiskt kul att få göra om det i Göteborg till våren. Äntligen har jag blivit profet i min egen hemstad, säger Timo.

Med en stark närvaro på scen och personliga låtarrangemang har Timo Räisänen tagit positionen som en av landets främsta artister, inte minst på scen. Han kryddar en stark låtkatalog med personliga covers och kärleksfulla tolkningar av Ted Gärdestads odödliga låtskatt. Och där emellan hans underhållande mellansnack.

Från att ha varit gitarrist och sidekick till Håkan Hellström har Timo Räisänen byggt sin egen karriär. Han har tilldelats P3-guld två gånger och under sommaren 2016 var föreställningen ”Timo sjunger Ted” en av landets mest bokade akter. Efter flera år med turnéer, två album på engelska, det finstämda popalbumet "Lovers are Lonely" och den rockigare "I’m Indian" bland annat med megahiten "Fear No Darkness Promised Child" släppte Timo albumet ”Tro, hat och stöld”, en efterlängtad debut med svenska texter. Det här året har Timo fortsatt att turnera inför fulla hus runt om i landet.

Biljetter via www.kajskjul8.se, telefon 031-10 75 50 eller mail: bokning@kajskjul8.se

Om Kajskjul 8
Kajskjul 8 är en intim scen för storslagen underhållning. Genom åren har en rad av våra mest folkkära artister stått på scen, bland annat Petra Mede, Mia Skäringer, Tommy Körberg, Jerry Williams, Galenskaparna, Pistvakt samt Stefan Andersson. Såväl publiken som artisterna uppskattar den personliga atmosfären som präglar Kajskjul 8. Läs mer via www.kajskjul8.se

Presskontakt