2018-06-15 09:48Nyheter

Uno Svenningsson släpper livealbum från Göta Lejon!

Idag släpper Uno Svenningsson albumet ”Live från Göta Lejon” – en ljudupptagning från Unos konsert på ett fullsatt Göta Lejon i Stockholm som ägde rum under vårturnén den 18 mars 2018.

Skivan innehåller konserten i sin helhet och bjuder på en Uno i absolut toppform sammanvävd med en oslagbar stämning inne i den ombyggda biografen på Södermalm.

”Det är nåt visst med liveinspelningar ändå. Man är där med publiken för tid och evighet”, säger Uno. ”Längtar till att möta er igen nu i sommar.”

Lyssna in dig på skivan här, och missa för guds skull inte Uno live under sommaren 2018!

Turnéplan
16/6 Kramfors Stadsfest, Kramfors
27/6 Åmanska Parken, Alingsås
28/6 Sommartorsdagarna, Borås
30/6 Torsjö Live, Hässleholm
4/7-6/7 Peace & Love, Borlänge
10/7 En Flotte, Skellefteå
12/7 Visfestivalen, Västervik
13/7 Nöjesfabriken, Karlstad
14/7 Havsbadsparken, Lysekil
15/7 Taubespelen, Orust (solo)
20/7 Sätra Brunn, Sala
21/7 Stadsträdgården, Örebro
22/7 Trollhättan Fallens Dagar
27/7 Heagårds Skafferi, Halmstad
30/7 Fridas, Varberg
31/7 Fridas, Varberg
1/8 Nösund Havshotell, Orust
2/8 Nösund Havshotell, Orust
3/8 Karlskrona Skärgårdsfest, Karlskrona
5/8 Kackelstugan, Borgholm
6/8 Kackelstugan, Borgholm
11/8 Westerqwarn, Kolbäck
25/8 Eksjö Stadsfest, Eksjö
26/8 Parksnäckan, Uppsala
27/8 Mosebacketerrassen, Stockholm

Psst! Missa inte Uno när han gästar "Allsång på Skansen" i sommar den 17 juli och "Lotta på Liseberg" den 23 juli.