2019-02-21 08:00Nyheter

Weeping Willows på sommarturné – imorgon släpps de första biljetterna till ”After Us Summer Tour”

Weeping Willows åker på turné i sommar med premiär i Örebro den 13 juni. Därefter besöker de Uppsala (14 juni), Eskilstuna (29 juni), Oskarshamn (6 juli), Borgholm (11 juli), Fårö (30 juli) och Dalhalla (23 augusti). Biljetterna släpps imorgon kl 10. Fler speldatum tillkommer inom kort.

- Det är tre år sedan vår förra skiva släpptes, så det ska bli fint att äntligen resa ut och spela ny musik som känns extra relevant i nuet. Vi utvecklar hela tiden vårt uttryck inom vår egen musikaliska värld. Hoppas att vi ses där!, hälsar bandet.

Weeping Willows är, som de själva beskriver det; ett tankfullt möte mellan rock, soul och country!
Senaste singeln ”Butterfly” visar just det och låter precis som vi vill att bandet ska låta, men den är också mer reflekterande både vad gäller texten och musiken.

- ”Butterfly” handlar om mänskligheten; trots alla våra framsteg och evolutioner så vet vi inte hur man tar hand om det mest basala och viktiga sakerna som t ex klimatet, berättar bandet.

Producent är brittiska Barry Adamson (bland annat medlem i Nick Cave & The Bad Seeds och Magazine, musiker åt Iggy Pop, Mercury-nominerad, gjort filmmusik åt David Lynch och aktiv med egen, i högsta grad, filmisk musik).

Albumet ”After Us” släpps den 22 mars och i april kommer Weeping Willows spela albumet live och i sin helhet vid redan utsålda konserter i Göteborg (16/4) respektive Stockholm (17/4).

I sommar åker bandet ut på en omfattande sommarturné, idag offentliggörs premiärdatumet och ytterligare sex speldatum. Biljetterna släpps imorgon kl. 10.00.

After Us Summer Tour
13 juni – Frimis, Örebro
14 juni – Parksnäckan, Uppsala
29 juni – Näshulta Kulturdagar, Eskilstuna