2019-12-02 11:00Pressmeddelande

Craig David till Sverige den 1 maj!

Den mest exklusiva Miamifesten kommer till Stockholm nästa sommar då Craig David tar TS5 till nyöppnade Fållan! Med shower som får ”lapp på luckan” efter bara några få minuter, har Craig David under de närmsta åren förtrollat sin publik runt om i världen och Europas dansscener. Med fem storslagna år i bagaget kommer TS5 fira sitt jubileum med dunder och brak under sommaren 2020. Den 1 maj kommer han till Sverige och Fållan. Biljettsläpp kl 11.00 den 6 december via www.allthingslive.se/craig-david

Det var fem år sedan i Craig Davids takvåning som TS5 tog sin början som den mest exklusiva förfesten i Miami. Med sin fantastiska förmåga att kombinera old school R&B till Swing Beat, till Garage och Bashment för att sedan sammanfläta topplistornas House-hits i sina set, skapade han något unikt. Publikkontakten och närvaron tillsammans med en fantastisk sångröst och ett DJ-multitaskande out of this world, bidrog till TS5:s enorma framgång.

Efter att ha delat exklusiva set på Soundcloud med tusentals lyssningar varje vecka, så fick TS5 ordentlig fart och intog Storbritannien där radiostationerna Capital och Kiss FM sände Craigs set. De lyckliga lyssnarna fick en timmes inblick in till den exklusiva TS5-festen live från Miami och kom senare att bli den mest eftertraktade liveshowen i Storbritannien.

TS5 har sedan dess tagit världen med storm och sprids som en ostoppbar löpeld runtom världens alla scener. Runt om i Europa har TS5 fångat publiken och sålt ut shower på några av de ledande danseventen så som Ibiza Rocks, We Are FSTVL, V Festival, Wireless och SW4.

Craig David har hittills haft 14 låtar som legat topp 10 på listorna, sålt över 15 miljoner album och har uppnått multiplatinum-status i över 20 länder runt om i världen. De senaste singlarna ”Do You Miss Me Much” och ”When You Know What Love Is” har redan ett antal miljoner streams.

Nu står det klart att Craig David beger tar konceptet TS5 till Sverige. Den 1 maj ser vi honom på scen i Fållan.

Biljetter
Biljetter släpps kl. 11.00 på fredag den 6 december via www.allthingslive.se/craig-david