2020-01-16 12:00Pressmeddelande

​Joan As Police Woman Trio till Stockholm den 11 maj

Den hyllade låtskrivaren från Brooklyn, Joan As Police Woman, återvänder till Sverige i vår. Med sig har hon Parker Kindred på trummor, Jacob Silver på bas som tillsammans framför den kommande och nya plattan ”Cover Two” samt flera låtar från hela Joan As Police Womans katalog. Den 11 maj intar trion Södra Teatern i Stockholm, biljetterna släpps imorgon kl. 10.00.

"I’m thrilled to be back in Europe with my trio playing the new Covers Two album, songs from my catalogue plus new compositions I've been working on for the next Joan As Police Woman record. Come here/hear!", hälsar Joan.

I Sverige blev hon först känd som violinisten Joan Wasser i Anthony and the Johnsons samt samarbeten med bland andra Elton John, Lou Reed, Rufus Wainwright och RZA. Men under artistnamnet Joan As Police Woman blev hon en regelrätt rockstjärna med eget band, egna skivor och ett sound som spretar mot soul, punk, rock och R&B i en salig mix.

Joan har förärats med utmärkelser som ”Best Rock and Pop Album” i Independent Music Awards (Real Life) och ”Album of the Year” av Q Magazine (To Survive), skrivit musik tillsammans med pianisten Thomas Bartlett för Brian Cranos film ”Permission”, samarbetat, och samarbetar fortfarande, med den holländska designerduon Viktor & Rolf där hon skriver och framför musiken vid deras modeshower.

Joan As Police Woman har hittills gett ut fem studioalbum med en bredd som är svårslagen, och den 1 maj kommer det sjätte; ”Cover Two”. Det är med den plattan hon beger sig ut på en Europaturné i vår som innefattar en spelning i Sverige den 11 maj på Södra Teatern i Stockholm. Biljetterna släpps den 17 januari kl. 10.00 via www.allthingslive.se

Joan As Police Woman Trio - Presents “Cover Two" - Live In Concert

“Cover Two” låtlista:

1. Kiss (Prince)

2. Spread (Outkast)

3. Under Control (The Strokes)

4. Not The Way (Cass McCombs)

5. Keep Forgetting (Michael Macdonald)

6. Life’s What You Make It (Talk Talk)

7. Out of Time (Blur)

8. On The Beach (Neil Young)

9. There Are Worse Things I Could Do (Warren Casey and Jim Jacobs)