2021-06-18 06:34Pressmeddelande

Lena Philipsson på omfattande turné våren 2022

Lena Philipsson behöver ingen närmare introduktion. Förra sommaren gav hon ut sitt trettonde soloalbum ”Maria Magdalena” och det är med det i bagaget, blandat med massor av äldre låtar, som Lena åker på turné under våren 2022. Biljetterna släpps den 21juni kl. 10.00 via blixten.se/lena-philipsson

- Jag ser jättemycket fram emot att åka ut på en stor turné igen och bland annat spela låtarna från senaste albumet ”Maria Magdalena”. Det blir mycket musik, gammalt och nytt. Jag kommer även jobba med bilder och videor eftersom det är ett genomgående tema kring senaste skivan. Hoppas vi ses!, hälsar Lena Philipsson.

Lena Philipsson - piano & sång

Jonas Pomo - keyboard

Petter Gunnarsson - bas

Janne Robertsson - trummor

Jocke Backman - gitarr

Lena Philipssons konserthusturné har premiär i Norrköping den 25 februari 2022 därefter besöker hon bland annat Växjö, Malmö, Stockholm, Göteborg, Skellefteå, Luleå och Karlstad.

Turnéplan

Fre 25 feb – Norrköping, De Geerhallen

Lör 26 feb – Växjö Konserthus

Tors 3 mars – Halmstad Teater

Fre 4 mars – Linköping, Konsert & Kongress

Lör 5 mars – Malmö Live

Sön 6 mars – Västerås Konserthus

Tis 8 mars – Stockholm, Cirkus

Lör 19 mars – Jönköping Konserthus

Sön 20 mars – Göteborgs Konserthus

Tors 31 mars – Skellefteå, Sara Kulturhus

Fre 1 april – Sundsvall, Tonhallen

Lör 2 april – Umeå, Idun

Sön 3 april – Luleå, Kulturens Hus

Fre 8 april – Helsingborg Arena

Lör 9 april – Örebro, Conventum Kongress

Sön 10 april – Kalmarsalen

Fre 22 april – Borås, Åhaga

Lör 23 april – Varberg, Arena Varberg

Fre 29 april – Karlstad, CCC

För mer information eller intervjuförfrågningar vänligen kontakta press@blixten.se

Ett av Sveriges ledande företag inom live-/underhållningsindustrin Blixten & Co representerar ett 90-tal av Sveriges mest framstående artister och producerar konserter, shower, musikaler, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien. Blixten & Co producerar bland annat Lisa Nilsson-Kvinnan som är jag, ART, Störst av allt, En kväll med Petter, Mia Skäringer-No more fucks to give, Melodifestivalen och turnéer med artister som Veronica Maggio, Miss Li, Lena Philipsson, Tomas Andersson Wij, Sarah Dawn Finer, Weeping Willows, Peg Parnevik, Thomas Stenström, Pale Honey, Newkid, Moto Boy, Linn Koch-Emmery, STOR. Blixten & Co är sedan december 2018 del av nätverket All Things Live, den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. Vårt partnerskap i All Things Live täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som The Rolling Stones, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem. Vår företagskultur kännetecknas av prestigelöshet och professionalism i alla led. Sedan 2011 driver vi ett aktivt jämställdhets- och mångfaldsarbete och detta är en viktig del av vår värdegrund. Våra värdeord är mod, tydlighet, engagemang och glädje.