2019-12-16 08:00Pressmeddelande

Möt våren med Moonica Mac – turnépremiär 23 april i Stockholm!

Att möta Moonica Mac är lite som att möta våren; efterlängtat, värmande och kanske lite skört. Och just så är det, att ingen som möter Moonica Mac's musik lämnas oberörd. Nyligen släppte Moonica sitt debutalbum ”Stark & Sårbar” och snart är det dags för en egen vårturné. Under våren 2020 kommer Moonica Mac att besöka ett antal städer runt om i Sverige med start den 23 april i Stockholm. Biljetter finns ute nu via www.blixten.se/moonica-mac

Sedan debutsingeln 2017 har Moonica tröstat många brustna hjärtan och har med sina låtar erhållit hundratusentals streams på Spotify. Med textrader lika träffsäkra som poetiska och en röst som beskrivits som överjordisk visar Moonica oss det vackra i vemodet, styrkan i det sköra och det hoppfulla i mörkret.

Debutalbumet ”Stark & Sårbar” släpptes i november 2019 och har sedan dess hyllats stort av både fans och media och inte sällan har hennes uttryck liknats vid Monica Zetterlunds storhet och röst.

Nu är det alltså äntligen dags för Moonica Mac att bege sig ut på sin alldeles egna vårturné under våren 2020 med start den 23 april i Stockholm. Våren kommer även bjuda på ännu mer Moonica då hon kommer att följa med som support under Miss Li’s vårturné 2020. Så kom och möt våren - möt Moonica Mac!

Turnéplan – Moonica Mac

23 apr –Stockholm, Södra Teatern, Kristallen
24 apr – Malmö, Babel
2 maj – Göteborg, Nerfertiti
9 maj – Uppsala, Katalin

Skrivet om ”Stark och Sårbar”

"Stark & Sårbar är en debut som i sin all sin enkelhet skapar en stor känsla inombords."
- Gaffa

"Det är svårt att inte svepas med i Moonica Macs stora ord och poetiska strofer om brustna hjärtan"
Borås Tidning

"Det är drömskt och försiktigt men samtidigt klarsynt och starkt. Moonica Macs röst låter överjordiskt vacker, eller om det är underjordiskt, jag har svårt för att avgöra vilket."
NWT

"En alldeles egen röst både poetiskt och rent sångmässigt"
Klingan, P2

Lyssna på "Stark & Sårbar" här