2019-10-31 09:00Pressmeddelande

Nu släpps biljetterna till Melodifestivalen 2020!

Ta chansen att uppleva Melodifestivalen live, på plats i arenan! Matinéföreställningarna är en fantastisk upplevelse för barnfamiljen, fredagarnas genrep är bästa sättet för de som vill se bidragen först av alla och att vara på plats under själva TV-sändningen – det är något alldeles extra, spänningen känns i luften och stämningen är oslagbar.

Biljetterna är nu släppta på ticketmaster.se

Det blir Lina Hedlund, Linnea Henriksson och David Sundin som hälsar publiken välkommen när det är dags för hela Sveriges fest i februari. Med start i Linköping tar trion med tittarna på Melodifestivalens sex veckor långa turné med slutstation Stockholm där vinnaren och Sveriges representant i Eurovision Song Contest ska utses.

Melodifestivalen 2020 besöker Linköping, Göteborg, Luleå, Malmö, Eskilstuna och Stockholm.

Linköping, Saab Arena

Fredag 31 januari - Genrep