2020-04-22 06:00Pressmeddelande

Pressmeddelande från Tomas Andersson Wij – om nytt album och hösten 2020

Sedan augusti har jag haft ett sabbatsår från turnerandet, mitt första på 20 år. Behövde vila lite och så har jag spelat in ett nytt album. Skivan ska heta ”Högre än händerna når”, den släpps i september. Och i oktober ger jag mig ut på turné igen, med ett nytt band.

Tiderna är ovissa men vi tror och hoppas att vi ska kunna mötas i höst. Det är vad vi jobbar för och längtar till. Skulle läget förändras flyttas konserterna till våren.

Tomas Andersson Wij

Gröndal, 20 april 2020.

Här kan du se Tomas Andersson Wij i höst:
9 oktober – Växjö Konserthus
10 oktober – Malmö, Slagthuset
18 oktober – Västerås Konserthus
22 oktober – Jönköpings Konserthus
23 oktober – Norrköping, Flygeln
30 oktober – Örebro Konserthus
7 november – Göteborg, Stora Teatern
13 november – Bollnäs, Kulturhuset Bollnäs
14 november – Gävle Konserthus