2021-03-01 14:09Pressmeddelande

Sarah Dawn Finer live från Scalateatern i Stockholm - premiär 7 mars hos voyd.se

Sarah Dawn Finer har precis spelat in en konsert på Scalateatern i Stockholm. Tillsammans med sex musiker framför de för första gången låtar från EP:n "Songs For Comfort" live. Konserten har premiär hos voyd.se den 7 mars och går att streama till och med den 14 mars.

- Det här är den första och enda konserten jag har fått göra på 1,5 år och jag hoppas att ni ska njuta av den lika mycket som vi. Tack för att  ni supportar svensk livemusik genom att köpa en biljett, hälsar Sarah.

SDF och sex musiker bjuder på en unik, musikalisk upplevelse. För första gången får man uppleva det nyinspelade materialet från EP:n ”Songs For Comfort” live. Varvat med personliga historier samt en musikalisk överraskning.

Konserten spelades in "live on tape" på Scalateatern i Stockholm och har premiär den 7 mars kl. 17.00. Konserten går att streama till och med  den 14 mars.

Musiker

Sång - Sarah Dawn Finer
Piano - Samuel Starck
Violin 1 - Erik Arvinder
Violin 2 - Daniel Migdal
Viola - Erik Holm
Cello - Kristina Winiarski
Bas - Johan Ivansson

"Songs For Comfort” handlar om musik som kan finnas för stöd och tröst, och därför skänker SDF 10 kr per såld biljett till organisationen MIND - För psykisk ohälsa. Läs mer på mind.se

Biljetter säljs via voyd.se, kostar 249 kr/st och gäller i 48 timmar.

Facebook facebook.com/SDFOfficial
Instagram @sdfinerofficial