2019-10-28 10:00Pressmeddelande

YES på turné i Europa 2020 – spelar på Cirkus den 14 maj i Stockholm!

Ett av de mest innovativa banden inom progressiv rock och rent av legender inom sin genre – nu står det klart att YES tar sin ”The Album Series Tour 2020” till Europa och Sverige! Den 14 maj intar ikonerna den anrika scenen på Cirkus i Stockholm. Biljetterna släpps den 30 oktober kl. 10.00!

Sedan starten 1968 har YES betraktats som ett av de mest innovativa, influerande och mest älskade banden inom rockmusikens historia. Under 1970-talet producerade de banbrytande album vars musik och innehåll skakade om rockvärlden. Bandet har under årens gång vunnit en Grammy, fått flertalet Grammy-nomineringar, sålt över 50 miljoner skivor och intagit en stolt plats i Rock And Roll Hall Of Fame.

Under nästa år står det klart att YES kommer med sin ”The Album Series Tour” till Storbritannien och Europa och turnén är en utökning från förra årets hyllade #YES50 Anniversary Tour. Med en stor HD-videovägg i bakgrunden kommer YES att framföra en show bestående av två set där den första delen innefattar de klassiska favoriterna från YES’s omfattande låtskatt. Under showens andra del kommer bandet därefter att spela det hyllade ”Relayer” albumet i sin helhet som är ett av deras mest distinkta album.”Relayer” är deras sjunde studioalbum och kom att sätta ton för en ny och vassare musikalisk riktning för bandet. Albumet släpptes 1974 och blev en stor succé som klättrade högt upp på topplistorna i både Storbritannien och USA.

Den 14 maj kommer alltså de hyllade legenderna YES till Cirkus i Stockholm med sin ”The Album Series Tour”. Biljettsläpp den 30 oktober kl. 10.00 via allthingslive.se

Biljetterna släpps onsdagen den 30 oktober kl 10.00 via allthingslive.se

För mer information vänligen kontakta

press@blixten.se